måndag 8 juni 2015

Kollektivet - en familj

Ja. Det är dags att berätta om kollektivet. En benämning som säkert kommer uppkomma ett antal gånger om jag nu tar mig i kragen och fortsätter skriva här. 

Iallafall. Kollektivet. Det är vi, min familj, mina två skruttungar & Stefan & jag. Sen är det våra vänner. Och deras två busungar. Lika gamla som våra två. 

Vi träffades när pojkarna var 8 veckor. På föräldragrupp. Där och då trodde jag aldrig att man kunde finna vänner för livet. Men det gjorde vi.

Det var väl egentligen jag & Isabell som umgicks mest i början, i samband med just våra mamma-träffar. Lite så där allmänt och trevligt. Men efter ett tag så växte det ett band mellan oss. Ett band som kommit att visa sig vara väldigt starkt. Isabell är som en syster för mig. Lika så är våra barn som syskon på någon märkligt sätt.

Men det var väl egentligen inte förrän vi började umgås som hela familjer som allt började på riktigt. Vi hade tur! Våra män kom också överens, ja, vi alla fyra. 

Och våra små pojkar! Som det endast skiljer 2 veckor på, deras relation ska vi inte prata om! Dom är så himla fina ihop. Även om det skrika och gråta och retas ibland så är deras vänskap helt fantastik! Dessa två som är som brödrar (utan slagen, knipen & puttandet). Jag hoppas & ber att deras relation bara ska växa sig starkare ju äldre de blir och att de alltid har vara dra genom livets gång.


Det häftigaste av allt i vår relation inom kollektivet är ju när vi bestämde
Oss för att nu är det dags för syskon. Ja, det låter helt sjukt, men vi 'planerade' detta tillsammans. Planerade på så sätt att vi alla visse att de andra också skulle börja med bebisverkstaden. Knäppt? Ja! Det skulle ju kanske kunnat försöka en vänskap om något gått snett eller någon inte blev gravid tänker ni? Ja. Jo. Men vi körde med öppna kort och pratade mycket om detta. Att det skulle vi såklart tampas igenom om så blev fallet.

Men! Vi hade tur! Ofantlig tur! 5 veckor efter deras positiva graviditetstest, så fick vi också ett plus på Stickan! Helt otroligt! Kollektivet väntade nu utökning!

Och efter RUL för oss båda, så visade detnspgb också att vi skulle få flickor!
Vars en tös, som kom att födas med exakt 5 veckors mellanrum! Helt galet men samtidigt såååååå fantastiskt. Vi hade nu ännu ett band som bara blev starkare!
Och  jag både tror & hoppas att dessa två små liv ska få en minst lika fin relation som sina brödrar. Att förkommer vandra på livets väg tillsammans. Kanske med lite mer knip & slag än sina brödrar, men ändå ;-) att de växer upp som systrar!

Ja, det var alltså då, i juli 2014 som kollektivet blev komplett. Vi är nu en familj. Det är inte många barn som kan briljera med två mammor & två pappor! I samma familj fast ändå inte!

Och ja, vi umgås alltid! Tröttnar vi? Nej. Och gör vi det så säger vi det. För den här vänskapsrelationen är rak & ärlig. Inga konstigheter eller inte alls invecklat. Vi är alla oss själva och det är det som är så himla härligt!

Isabell, Patrik, Neo & Nova - om ni bara visste hur mycket ni betyder! Tack för att vi för vara en del av ert liv! <3

Ja, kollektivet alltså. En annorlunda familj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar